fredag 23 januari 2009

kycklingdags!

Igår köpte vi hel kyckling. Filéerna fylldes med soltorkad tomat,fetaost och basilika och stektes på spisen! Resten fick åka in i ugnen tillsammans med potatis. Gjorde rätt ofta så förr, kyckling och rotsaker och grönsaker på samma plåt. Smidigt och gott! Har liksom glömt bort det. Jag åt dock filéerna igår. Soltorkad tomat är inget jag äter ofta. Hade en burk i kylen som stått där ett bra tag så tyckte det var dags. Jag trodde smaken skulle vara mkt mera dominant, för jag snålade inte direkt heller med tomater, men det var precis lagom med smak. Jättegott!



innan ugnen



högst oproffsig knytning!


gluffs,gluffs

2 kommentarer:

  1. Men åååååå vad gott. Hur hungrig blev jag inte nu????

    SvaraRadera
  2. Feta-ost-fylld kyckling beställd? Lägger in en sån beställning för framtiden!:-)

    SvaraRadera