tisdag 27 januari 2009

Långputtrande fläskkotlett

Efter att ha läst det här inlägget från "Tre tjejer i köket" så var jag tvungen att testa att laga fläskkotlett på det här sättet. Vet inte varför men jag trodde inte den typen av kött blev mört av att puttra länge. Det kanske allt kött blir, men har liksom inte tänkt på det.

Jag stekte först kotletterna i smör så de fick fin färg. Salt,peppar och timjan på (älskar timjan på fläskkotletter) I med vatten och på med lock. Sen fick det stå och småputtra i en timme. I med grädde och sen var det klart! Hade laddat upp med lite olika smaksättningar men det var så smakrikt och gott i sig självt så det behövdes inte. Och jag som inte kunde göra sås! Men detta klarar till och med jag. Känner mig mycket vuxen och redig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar