söndag 18 januari 2009

bakdags!

Har verkligen legat på latsidan länge vad gäller att baka bröd. Har väl aldrig varit superflitig iofs, det går lite i vågor. Men nu var det riktigt längesen som sagt. Häromdagen kickade jag igång med att göra rågsiktsbitar i långpanna. Nästa sikte är inställt på danskt rågbröd. Jag tänker testa Leilas recept. Jag gillar grova bröd! Ljusa också för den delen. Det är variationen som är grejen!

Det tar ju en stund att göra, 1-3 dygn närmare bestämt ska deg 1 ligga och surna till. Men ikväll har jag satt degen på jäsning iallafall!

Recept och rapport kommer när bröden är bakade sen!



(bilden är klickbar)

2 kommentarer:

  1. Vilken kul blogg Anna. Denna kommer jag läsa och "stjäla" recept. Och jag blev ju inte mindre hungrig nu kan jag säga:-). tack för den mycket goda kladdkakan idag btw (och kanelbullen)

    SvaraRadera
  2. Svar till Jonna: Tjena bruden! Vad kul du hälsar på. Ja, både här och irl:-) Varsegod, var så lite så. Bra du hjälper mig äta lite. Behöver ju liksom inte gå upp 30 kg helst. ( receptet på kakan samt bullarna tänkte jag faktiskt lägga upp ikväll!)

    SvaraRadera