lördag 31 januari 2009

Hamburgare

Testade ett recept på burgare för ett tag sen och det blev så himla gott så det är något jag kommer fortsätta med. Gjorde även på detta vis idag och blev inte besviken!

Nötfärs
Oxfond
Dijonsenap
Äggula
Salt
Peppar

Blir saftigt med god smak!

Dressingen visste jag inte hur jag skulle göra, men jag har fattat att majonäs gör susen iallafall så jag blandade creme fraiche, majonäs och chilisås. Blev jättegott!
Testade lite grövre bröd idag, som jag även rostade, och det var kanonbra tyckte jag. Tycker många bröd man köper är så himla degiga. Nu kan man förvisso baka själv, vilket jag faktiskt tänkte först, men så hade jag tänkt baka rågbröd idag med så nån måtta fick det va.

Dåligt ljus, samt mycket hungrig fotograf så bilderna blev inte de bästa kanske...




innehåller förutom kött och bröd: sallad, tomat, lök, saltgurka

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar