fredag 20 februari 2009

fisk fisk

Arbetar inte nu så det blir mycket handling och matlagning. (Åt en hel del på jobbet förut) Frukost,lunch och middag för två varje dag ( ja,jag vet,vänta bara till vi har ungar:-)) . Vi försöker vara (och är för all del!) duktiga och inte äta ute mycket, kostnaderna springer lätt iväg då. En och annan korv slinker ner till lunch nångång ibland men oftast blir det hemlagat. Vi har blivit så jädra vuxna också så vi har satt en matbudget vilket vi aldrig nånsin har haft. Får se om vi har lagt den på rätt nivå,lite tidigt att säga än. Man kan absolut göra mer eller mindre ekonomiska val, samtidigt strävar vi inte efter att leva på havregrynsgröt och ärtsoppa heller. Mat är högt prioriterat för oss. Vi har valt bort andra grejor. Men som sagt, man kan ju alltid försöka hålla nere kostnaderna genom smarta och medvetna val.

Idag blev det firre både till lunch och middag. Lunchen bestod av en ciabatta med tonfisk,rejält med cream chesse, vanlig ost, rödlök,ruccola och tomat. Jättegott!



Ser lite slafsigt ut för det var störtomöjligt att inte att hugga in lite innan jag fotade

Extrapris på färsk lax denna veckan och vi knep den sista biten för att ha till kvällsmat . Vad gott det är med lax! (Eller hur JH?:-D)


Lax som jag fyllde med mixad ruccola,keso och creme cheese. Kanongott!
Potatis bakad i ugnen med vitlök och timjan



Sen blev jag så sugen på på fruktsallad. Hade inte så överdrivet mycket kuligt hemma men tog vad som fanns. Äpple och banan fanns i fruktväg. Inga nötter så strödde på lite start med havre. Toppade med creme fraiche smaksatt med vaniljsocker. Blev gott! Men nog fan skulle jag inte ha några problem att klämma en påse lösgodis. Varför är det så? Är mätt som en gris, men godis går alltid ner.


4 kommentarer:

  1. Laxen ser helt grymt god ut!!

    SvaraRadera
  2. Färsk lax är så himla gott, så ja,det var gott:-)
    Fått lite dille på gröna röror på lax visst senaste tiden, bara blivit så

    SvaraRadera
  3. Men shit!! Bläddrade igenom dina inlägg och nu hänger tungan utanför munnen och tangentbordet är nerdreglat :P Helt sjukt gott allting ser ut att vara. I morgon är det jag som öppnar kokboken och försöker mig på nåt spännande =)

    SvaraRadera
  4. Oh,vad kul att höra! :-)
    Alltid kul om man kan inspirera

    SvaraRadera