torsdag 5 februari 2009

pasta

Blev ingen handling idag så jag utgick från vad som fanns i kylen. Ett paket bacon fanns, en liten bit purjolök och broccoli. Det låter väl som en pastasås tyckte jag.

Jag brukar ofta använda creme fraiche i matlagningen, men jag hade bara en liten klick hemma så jag gjorde med mjöl och mjölk som grund. Har alltid känt mig så skeptisk mot det, kan det verkligen bli gott med bara mjölk?

Fräste på bacon,purjo och kokade broccolin lätt. På med ett par-tre matskedar mjöl ( gjorde till 2-3 pers) sen i med mjölk tills konsistensen var bra. I med en klick creme fraiche. Salt & peppar. Låt småputtra en stund. I med lite parmesanost och rör runt och ta bort från plattan. Blanda med nykokt pasta och hugg in!

Jättegott och enkelt!

broccoli och bacon passar verkligen bra ihop! mums!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar