lördag 7 februari 2009

tofu here i come

Idag skulle det testas att äta tofu minsann! Tror aldrig jag har ätit det, jag har iallafall inte använt det själv i matlagningen. Det fanns en förpackning kvar på coop. Fanns både naturell och i marinad. Jag hade tänkt marinera den själv så körde på den naturella.

Jag har varit lite rädd för att testa tofu,den ser faktiskt ganska läskig ut. Inte jätteaptitretande.
Iallafall bestämde jag mig för att jag skulle göra en wok




Gjorde en marinad med olja,sambal oelek,teriyaki,soja, vitlök,ingefära,lite honung,citron. Doftade helt underbart! Skar ner tofun i bitar och så fick det stå och dra sig i kylen.




hackat och klart!




röra,röra så det inte bränns




ett snabbt foto innan det är dags att äta. hungrig!



Allt var jättegott! Förutom tofun. :-P Först gick det bra, men sen började jag välja bort tofubitarna och det började växa sig en hög tofubitar längs ut på tallriken. Den hade inte mycket smak, men den hade en liten smak och den var inte god. Pojkvännen åt dock med god aptit och höll inte med om den där lilla äckelsmaken som jag tyckte fanns där. Ja,ja, det var ju lite trist, men då har man testat iallafall. Funderar på att testa quorn nästa gång i denna rätt. Tror inte jag har ätit det helller, förrutom färsen som jag ätit många gånger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar