onsdag 4 mars 2009

lite avslagen

Är förkyld och vansinnigt trött så har inte alls känt mig inspirerad att tänka mat denna vecka. Hittade några korvar i frysen och tänkte att man kunde slänga ihop nåt av dem. Korvstroganoff är jag inte så himla förtjust i ( tror jag, skulle behöva testa det igen egentligen för att uttala mig) så jag gjorde en annan gryta som jag brukar tycka blir gott. Den har lite styrka i sig, och speciellt denna gång var det viktigt med kryddor då korven i sig var av mesig sort.

Korvbitar
Lök
Paprika
Vitlök
Slängde även i skivad morot
Fräs en stund och blanda i lite chilisås. På med krossade tomater och späd eventuellt med vatten. Låt småputtra. Tillsätt sambal oelek eller nåt annat passande. Jag hade en burk jalapenjos i kylen som jag hackade ner ( Staaarka va de). Salt och peppar förstås. Och just det, min favvo; persilja. Löv it!

Tycker faktiskt denna gryta är riktigt god! Kan tänka mig att den smakar ännu bättre till lunch imorgon.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar