onsdag 25 februari 2009

Sprickig korv

Känt mig lite småkass idag, tung i huvvet och lite snorig. Hoppas att det är något som snabbt drar förbi.

Idag har jag gjort något jag aldrig gjort. Stuvade makaroner! Jag kokade makaronerna i vatten och gjorde sen sås. Har förstått att man kan koka makaronerna i mjölk också. Detta kanske är det "riktiga sättet"? Hur som helst fanns det inte tid till detta och jag tyckte det funkade helt okej att koka som vanligt i vatten med. Till detta serverades stekt korv. Hopplös korv. Jag vill ha korv välstekt, men givetvis får man ta det lite lugnt och inte steka på för hög värme så att korven spricker. Det var inte lätt med denna korven kan jag säga. Hade löjligt låg temperatur men nog sjutton sprack de ändå. Det ser så jäkla äckligt ut och smakar inte lika bra heller när de spricker upp. Killen brydde sig inte så han fick äta upp dem. Till slut fick jag till 2 korvar som bara sprack lite grann.


Kvällskäket bestod av kycklingfilé som jag gjorde häromdagen och ris med supergoda morötter.


Bilden ger nog inte sken av detta men filén var jättemör och god

Snart dags att baka lite bröd igen. Blir nog några slags halvgrova bullar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar